I denne udgave har jeg til og med brugt de Fluo. Grønne øjne. Jeg skal være ærlig og erkende at jeg normalt ikke er til de farvede øjne på mine rejefluer, jeg holder mig helst til de sorte eller tan toner. Men her har jeg brugt et par ”fest øjne” for at understrege kombinationen lys grøn(Chartreuse) / Tan.
Bemærk at skind strimlen limes til kroppen, når den tørnes. Dette er vigtigt, eller vil fluen falde fra hinanden meget hurtigt, da skindstrimlen ellers vil skride på kroppen, når den bliver våd og udvider sig….Så husk limen!!
En anden detalje er måden jeg skærer strimlen på. Før brugte jeg en kniv og skar fra skindsiden. I dag bruger jeg en kvalitets saks med Tungsten skær (Jeg bruger denne: Tungsten Razor Scissors ). Så lader jeg saksen glide gennem skindet, som man gør med indpaknings papir til Jul, dvs uden at klippe, men skærer med saksen. Det er langt hurtigere og lettere, og det er ligegyldigt om hårene vender op af eller nedad – de glider fint af på saksens skær så det næsten kun er skindet der skæres.
I starten skar jeg altid på tværs af skindet og lavede såkaldte ”cross cut” zonker strips, så hårene automatisk pegede bagud. I dag bruger jeg hellere straight cut – de det giver bedre transparens /liv, da hårene ikke klapper helt sammen om fluen.